Kalendarium

December

3/12. Rundabordssamtal Inställd
Torsdag 3 december kl. 12:15-12:45 – Linda Larsson (C) Ledamot i kommunfullmäktige samt Vice Ordförande i Programnämnd Samhällsbyggnad, berättar om dialog och samverkan kring mötesplatser i den växande staden. Anmälningslänk: https://bit.ly/digitalt-deltagande-rundabords-host2020. Läs mer i inbjudan. Veckans soppa: Tomatsoppa

8/12. Våffelcafé
Tisdag 8 december serverar vi våfflor mellan kl. 11:00-13:00. Plats: Husets Café i Föreningarnas Hus

8/12. Digital lunch med välbehövliga samtal
Tisdag 8 december kl. 11:45-12:30.  Det är mycket speciella tider vi lever i och restriktioner, nedstängda verksamheter och dylikt påverkar oss alla mer eller mindre. Vi behöver fortsätta mötas och prata om både utmaningar och glädjeämnen, om än i andra former. Vi hoppas därför att ni vill äta er lunch tillsammans med oss och dela med er av hur det nuvarande läget påverkar er och era organisationer. Vi tänker oss ett ganska informellt lunchsamtal. Anmäl er enligt nedan så ses vi för en ”Zoom-lunch” den 8 december. Anmälan för att få en länk, senast 7/12 via epost: tina.fingal@orebroforeningsrad.se Funderingar? Kontakta Tina Fingal Swens på: tina.fingal@orebroforeningsrad.se Läs mer i inbjudan.  Plats: Digitalt via Zoom.

9/12. Valberedning
Onsdag 9 december kl. 18:00-20:00, kursledare: Sven Göran Gustafson. Temakvällen anordnas för att ge stöd och stimulans för valberedningens ledamöter så att de kan fullfölja sitt uppdrag på bästa sätt. Läs mer i inbjudan. Anmälningslänk: http://bit.ly/Anmalan-valberedning-host-2020 eller : anmalan@foreningarnashusorebro.se. Plats Digitalt via Zoom. I samarbete med RF-SISU Örebro län

10/12. Rundabordssamtal
Torsdag 10 december kl. 12:15-12:45 – Tomas Rasmusson från tegelbruket, berättar om Tegelbrukets projekt för en meningsfull fritid med rörelseglädje för barn och unga med funktionsnedsättning. Läs mer i inbjudan. Plats: Digitalt via Zoom