Kalendarium hösten 2021

Till hösten är ni välkomna till ett program med massor av matnyttigt för föreningslivet i Örebro. Örebro Föreningsråd kommer under hösten 2021 ha ett extra fokus på att stötta, utmana och inspirera föreningarna till en hållbar omstart efter pandemin. Dessutom kommer året fortsatt att präglas av jubileumsåret för demokratin. Som medlem i Örebro Föreningsråd missar ni inga arrangemang – läs mer om hur er förening blir medlemmar här: Bli medlem – Örebro Föreningsråd – Vi bygger broar mellan föreningar! (google.com)

Snart kommer ni att kunna få ta del av Örebro Föreningsråds höstprogram – men innan dess vill vi ger er en möjlighet att skriva in några datum i kalendern:

Augusti

-31/8. Digital lunch med Nätverket för anställda i det civila samhället, fokus på arbetsfrämjande insatser
Tisdag 31 augusti kl. 11:30-12:30 Information/Anmälningslänk: http://bit.ly/Anmalan-natverk-anstallda-host21

September

-1/9. Trygghetsfrämjande nätverket – Det offentliga och det civila samhällets insatser för extra utsatta målgrupper i fråga om våld i nära relation. (Digital)
Onsdag 1 september kl. 18:00-20:30 – mer information kommer

-6/9. Fortsättningskurs i digitala möten
Måndag 6 september kl. 18:00-20:00 i Föreningarnas Hus – mer information kommer

-8/9. Rådgivning för blivande, nya och etablerade föreningar
Onsdag 8 september kl. 17:00-19:00 Digitalt. För dig som vill starta en förening eller för dig som har en ny eller en etablerad förening: Passa på att ställa frågor och få rådgivning och praktiskt stöd i flertalet frågor som berör föreningslivet. Läs mer i inbjudan. Anmälan för deltagande 8/9, via: http://bit.ly/anmalan-radgivning-host2021. OBS! Flera andra tillfällen 13/10, 10/11 och 8/12: Drop In i Föreningarnas Hus – ingen anmälan krävs. Läs mer nedan vid respektive datum.

9/9. Örebro Föreningsråd fyller 80 år
Mer information kommer

18/9. Föreningarnas Dag
Lördag 18 september kl. 11:00. Ett utmärkt tillfälle att presentera er förening, er verksamhet samt rekrytera nya medlemmar. Plats: Våghustorget

23/9. Rundabordssamtal ” Demokrati i vardagen”
Torsdag 23 september kl. 12:15-12:45. Välkommen att prata vardagsdemokrati med oss under demokrativeckan i Örebro! Läs mer i inbjudan. Här anmäler du ditt deltagande: http://bit.ly/Anmalan-rundabords-demokrativeckan

Oktober

13/10.Rådgivning för blivande, nya och etablerade föreningar
Onsdag 13 oktober kl. 17:00-19:00 i Föreningarnas Hus. För dig som vill starta en förening eller för dig som har en ny eller en etablerad förening: Passa på att ställa frågor och få rådgivning och praktiskt stöd i flertalet frågor som berör föreningslivet. Läs mer i inbjudan. Ingen anmälan krävs. OBS! Flera andra tillfällen 10/11 och 8/12: Drop In i Föreningarnas Hus. Läs mer nedan vid respektive datum.

10/11. Rådgivning för blivande, nya och etablerade föreningar
Onsdag 10 november kl. 17:00-19:00 i Föreningarnas Hus. För dig som vill starta en förening eller för dig som har en ny eller en etablerad förening: Passa på att ställa frågor och få rådgivning och praktiskt stöd i flertalet frågor som berör föreningslivet. Läs mer i inbjudan. Ingen anmälan krävs. OBS! Ett sista tillfälle 8/12: Drop In i Föreningarnas Hus . Läs mer nedan vid respektive datum.

December

8/12. Rådgivning för blivande, nya och etablerade föreningar
Onsdag 8 december kl. 17:00-19:00 i Föreningarnas Hus. För dig som vill starta en förening eller för dig som har en ny eller en etablerad förening: Passa på att ställa frågor och få rådgivning och praktiskt stöd i flertalet frågor som berör föreningslivet. Läs mer i inbjudan. Drop In i Föreningarnas Hus – ingen anmälan krävs.