Boka möteslokal

Välkommen till Föreningarnas Hus lokalbokning.

Vi använder oss av ett system som heter boka.se. För att kunna boka lokal hos oss måste man ha ett konto hos boka.se. Kontots namn ska vara en riktig mejladress, men ges ett eget lösenord från boka.se (mejlkontot behåller förstås sitt lösenord). Lösenordet skickas till den mejladress Du anger som kontonamn. Är Ni flera i föreningen som bokar lokaler kan det vara en bra idé att skapa en mejladress specifikt för lokalbokningar, som flera kan använda sig av eftersom bokningsbekräftelser mm kommer till den adressen.

För att skaffa ett konto, gå till boka.se, klicka på Logga in-knappen och välj Skapa konto. Efter att Du har skapat ett konto hos boka.se kan Du logga in på Föreningarnas Hus bokningssystem, där alla rum vi har för bokning presenters i form av kalendrar.

Till Föreningarnas Hus Bokningskalendrar

Rummen Röda, Blå och Gröna kan bokas utan någon hyreskostnad medan det för övriga debiteras en hyra (se info under respektive rum). Information om de olika rummen finns under vår huvudmeny.
Om Du inte har bokat förut, rekommenderar vi stark att Du läser igenom hur man skapar en bokning och de allmänna villkor som gäller för bokningar.

Till Bokningsinstruktioner

I samband med ett möte kan en beställning av fika mm göras i Husets Café.

I Föreningarnas Hus har vi 2 lokaler som är anpassade för personer med hörselnedsättning.  Ateljén (hyresbelagt rum) är utrustat med fast hörselslinga och Röda rummet (avgiftsfritt rum) har bordsmikrofoner som kan förbokas genom expeditionen utan kostnad.

Örebro Föreningsråd sparar uppgivna personuppgifter från bokningar som utförs i Föreningarnas Hus bokningskalendrar. Detta om osäkerhet uppstår gällande avtal etc. Jag kan när som helst be Örebro Föreningsråd att ta bort mina bokningsuppgifter.  Uppgifterna kommer inte hanteras av någon annan än styrelse och personal i Örebro Föreningsråd/Föreningarnas Hus.