Gröna rummet

Standardutrustning

• 6 fåtöljer
  • 2 små bord
  • Whiteboard (pennor ingår ej, använd egna suddningsbara)

Övrig utrustning

• Dator  ingår inte som utrustning i mötesrummen
  • Wifi Inloggning till trådlöst nätverk, ForeningarnasHus, lösenord: 019185210
  • Mobil digital mötesutrustning med kamera & konferenstelefon, hyrs för 200 kr (medlemmar i ÖFR gratis) via bokningskalendern på boka.se eller expeditionen
  • Adapterkonverterare för VGA-HDMI samt mac kvitteras ut på expeditionen utan kostnad

Priser
Enbart för externa bokare (exkl. moms), föreningar bokar utan debitering (se villkor överst på sidan). Rabatt ges vid flera bokningstillfällen. Medlemmar i Örebro Föreningsråd får 10% rabatt på lokalhyran:
Externa (exkl. moms):
Dag (08.00-17.00) 500 kr
Halvdag (08.00-12.30/ 12.30-17.00) 300 kr
Kväll (17.00-21.30) 300 kr
Em + kväll (12.30-21.30) 500 kr
Dag + kväll (08.00-21.30) 700 kr
Påbörjad timme (08.00-21-30) 150 kr

Att boka/avboka
Bokningsförfrågningar gällande fredag/helgdagar måste godkännas innan torsdag kl 16, eller närmaste vardag innan heldag som expeditionen har öppet, för att ni skall kunna få tillgång till rummet. En person som deltar i mötet ska utses som ansvarig och anger sina kontaktuppgifter vid bokning. Tänk på att boka med marginal så att ni hinner förbereda och avsluta mötet i god tid om någon bokar efter er.
Avboka genom att följa instruktionerna i det första mejlet från boka.se som ni fick då ni bokade lokalen eller kontakta expeditionen (vid stängt vänligen mejla). Externa bokare skall senast avboka 7 dagar före bokat datum, annars debiteras delar av  beloppet.
Ombokning kan göras via expeditionen eller ert konto på boka.se.

Om er bokning börjar efter klockan 16.00 mån-tors, eller äger rum på fre/helgdagar behöver mötesansvarige komma in till Föreningarnas Hus under våra öppettider för att  få instruktioner samt kvittera en passertagg till rummet och bakre entrén.  För er hyresgäster som redan har tagg och gjort en bokning i Gröna eller Blå rummet,  kan de lämnas öppna.  Observera att er passertagg inte går till röda rummet, utan ni behöver kvittera ut en på expeditionen.
Sena deltagare kan använda ringklockan som sitter vid bakre entrén. Denna låter i området kring caféet. Mer utförlig information om detta framgår i mejlet som kommer efter att ni har bokat.
Efter bokning, lämna nyckel och tagg i gröna postlådan som sitter på väggen vid bakre entrén. Nycklar och passertagg skall återlämnas senast tre vardagar efter bokning, annars faktureras  3000 kr för nyckel och 100 kr för tagg. Detta gäller om inte annat uttryckligt är överenskommet. Vid utpasseringen, tryck på nyckelsymbolknappen för att öppna dörren och se noga till att den går i lås.

Förtäring
Husets Café är öppet för er som är i huset samt för avhämtning av fikabröd, smörgåstårta eller annan förtäring. Boka på 070 – 798 64 74 eller cafe@foreningarnashusorebro.se  Avbokning av beställningar görs direkt till caféet.
Pentry finns i cafélokalen om ni vill göra eget fika. Där finns både kyl, kaffekokare, termosar, mikro och porslin mm men inte kaffefilter. Skall ni bli många deltagare tag med engångsartiklar i reserv. Fika gärna  i cafét (max 1 timme) eller i den bokade lokalen men var för övrigt i lokalen, såvida ni inte kommit överens om annat med husvärdarna.

Städning
Ni ansvarar för att lämna lokalen i gott skick, dvs torka av borden och möblera enligt standard, eventuellt sopa golvet, sudda whiteboarden och ta med allt ert material.  Städmaterial finns i vita skåpet mittemot toaletterna i caféet. Källsortera eventuella sopor i pentryt, större mängder skall källsorteras i soprummet som finns i tunneln ut mot gatan (nyckeln hänger på väggen i pentryt). Då sopsäcken i pentryt är full ska  även den tömmas, ny sopsäck finns i pentryt.
För extra städning och eventuellt återställande av lokalen till standardmöblering debiteras 300 kr /påbörjad halvtimme. Kostnad för skadegörelse på lokalen eller på inventarier debiteras faktisk kostnad.

Övrig information
Toaletter finns två stycken i cafélokalen som alltid är öppna. I pentryt hänger en nyckel som går till soprummet och till toaletterna vid stora entrén (handikapptoaletten är alltid öppen kväll och helg).
Gräns för antal personer i lokalen står i bokningssystemet och skall respekteras. Detta av säkerhetsskäl, t ex brandrisk såväl som trivselfaktor då exempelvis syret inte räcker till.
Ljudnivån skall vara så andra i huset inte störs.
Alkoholförtäring är inte tillåten i Föreningarnas Hus gemensamma lokaler.
Allergivänligt hus där alla skall kunna vistas, använd därför inte starka dofter. Djur är ej tillåtet i huset, ledarhundar undantages.
Stölder och inbrott är ett återkommande problem, ha därför uppsikt över era värdesaker.
Kort sagt – uppträd i lokalerna med respekt och hänsyn till alla andra.

Brandföreskrifter/ säkerhet
Det finns information vid entrén var brandsläckare är utmarkerade i huset. Brandfilt finns vid entrén och i köket i caféet. Ett första hjälpen kitt finns i expeditionen och i kopieringsrummet.
Om brandlarmet ljuder, med en ihållande hög ringsignal, ta er till närmsta utrymningsväg. De är grönmarkerade med pilar på utrymningsplanen. Ta er därefter till återsamlingsplatsen i hörnet av Slottsgatan/Fredsgatan och vänta där tills ni får besked från räddningstjänsten eller utrymningsledare innan ni går tillbaka till huset.